יום שני, 10 באוגוסט 2015

שן מסור

17:40 - טירת יהודה
32 מעלות צלסיוס
2 בקבוקי מיים על ה Diamante
נכנס לתנועה
נעלי הסידי מקליקות לפדלים
קטן בקראנק
קידנס גבוהה
מתחיל חימום רגוע

אני ממש לא אוהב חימום בטיפוס
ובטח שלא חימום בטיפוס שכולל פיק קטן של מעל 10%
עובד על הילוכים קלילים ככל האפשר ונותן לדם לזרום ולשרירים להתחמם ולהתארך מעט
מסיים טיפוס ראשון ומתחיל את הירידה
1600 מטרים  , 44 מטרים של טיפוס מאחורי
ועכשיו זמן לטוס למטה
45 קמש , הרוח הצפונית זורקת אותי קלות לקראת העיקול
אני אוהב את הירידה הזו
היא מהירה גם בלי לדחוף
ואם דוחפים מעט אז בכלל

מי שכיר אותי יודע שיש לי חשבון ארוך עם הטיפוסון של טירת יהודה
פעם אחת הוא הכשיל אותי או ליתר דיוק פעם אחת בעבר נאלצתי לעצור בו ולהגיד שדיי , אני לא מסוגל יותר
מהר מאד למדתי להתחבר אליו
ולא לתת לו לשלוט בי
ובכל פעם שאני יכול , אני אוהב לטפס אותו , ולהנות
זה לא שהוא קל , הוא קשה וכואב ויש בו משהו מיוחד

מתחיל סיבוב שני , שומר קידנס גבוהה , הקצב טיפה יותר מהיר , הרגליים מרגישות טוב יותר
מדגדג לי לדחוף קצת יותר חזק
אבל זה עוד לא הזמן , צריך לתת לרגליים עוד קצת מרחב ועוד קצת זמן חימום
הרוח הצפונית מתחזקת ודוחפת אחרי העיקול , מנסה להזיז אותי מדרכי
מגיע למעלה ומרגיש נהדר
הירידה מהירה , שומר קו ונהנה מכל רגע

ושוב , סיבוב שלישי
זיכרונות מעוד רכיבה שעברה כאן , הטיפוס הראשון לבית אריה
באותה תקופה התיחסתי אל הטיפוסון הזה בתור הכנה לדבר האמיתי ( הטיפוס לבית אריה - עלאק הדבר האמיתי )
עולה , לא ממהר , 12 או 13 קמ"ש , קצת יותר וקצת פחות
לא נסחף ולא נכנע לשד הפנימי שאומר לתת עד הסוף
כשהשיפוע מתמתן מעלה טיפה עומס אבל רק טיפה
לוקח לי חטיף אנרגיה
ושוב לרדת , הפעם לוחץ קצת יותר בירידה
אני מכיר אותה הייטב , מבט רחוק לפנים , מחפש גורמים בעייתיים
יש קצת זכוכיות בטרמפיאדה אבל שום דבר מעבר

קדימה סיבוב רביעי
הטמפרטורה ירדה מעט  29 מעלות
הרוח ממשיכה להתחזק , צפונית אבל ממש לא קרה
הרגליים מרגישות טוב
קידנס גבוהה וטיפוס מהיר יותר ב 2 עד 3 קמ"ש
כשהשיפוע מחריף ועולה לדו סירפתי הרגליים צועקות מעט
לא "נכנע" אבל גם לא "נשרף" , יש שביל בין שתי המילים , שביל של כאב עם הרבה עונג ערוג בתוכו
מגיע למעלה בקצב ממש טוב
משלים את הסיבוב וקדימה , כוח ועוד כוח
הירידה מהירה , הרוח הצפונית נרגעה קמעה
מסיים בהקפת הכיכר למטה

שוט חמישי
מחשבות לגבי ההמשך
האם לסיים ב 7 שוטים או יותר
הטמפרטרה יורדת וזה מורגש מרגע לרגע
הרוח גם היא נרגעת
אני לא ממש שקוע בטיפוס כמו במחשבות על ההמשך
הכל עובד חלק , חלק לגמרי
תענוג אמיתי
מגיע למעלה , בלי לחשוב כמעט
סיבוב נוסף
השמש מראה סימנים ראשונים של שקיעה
רק ראשונים
גולש למטה בקצב איטי יחסית

שוט שישי
מבט על השעון , קצת מעל 50 דקות
אין כאן משהו מיוחד
רק סיבובי רגליים
קצב אחיד
שומר את הדופק בחלון המוגדר
מרגיש כאילו אני נטמע בנוף
מחליף בקבוק מיים
וקדימה לרדת
קצב מהיר יחסית , הרוח שנחלשה מאפשרת לתת קצת יותר מהירות
תענוג אמיתי

שוט שביעי
הרגליים מרגישות נהדר
מבט על השעון , עוד טיפה ואשלים שעת רכיבה
מושך קצת יותר על הגדול בקראנק
קידנס מעט נמוך יותר
והרבה יותר כוח
המהירות בהתאם , גבוהה יותר , לקראת הפיק הדו סיפרתי מוריד לקטן , עדיין קידנס נמוך יותר
לא עולה לגלגשים הגדולים בקסטה
מאמץ אחורן ואני למעלה
זמן לשלוק מיים גדול ( אחד מיני רבים ) וחטיף אנרגיה שני
יורד לאט יחסית , יש רוכב על אופני נגש שמטפס מולי
תוהה אם גם הוא משועמם שמחפש טיפת אדרנלין והרבה שקט בראשון אחה"צ
משלים את הירידה ומתחיל את הסיבוב הבא

שוט שמיני
הפעם עולה על קידנס גבוהה יותר מקודם
מתחיל את מוד השיחרור
עולה בכיף , סוג של מנוחה
מחשבות על האופניים עליהן אני רוכב
האם יש מה לשנות / לשפר
לקראת סוף הטיפוס אני רואה שני רוכבים על אופני שטח שיורדים בכיוון הנגדי
אני לא מצליח לראות הרבה מהם
משלים את הסיבוב ויורד
הקצב מהיר , מהיר מאד
47 קמ"ש ויותר
אני סוגר עליהם ואני אני נחרד לראות שני לובשי שחורים
בלי קסדות
עוקף את הראשון
הנ"ל צועק לעברי : "פריצות"
חושב האם לענות לו או לא
ועד שאני משלים את המחשבה , כבר עקפתי את השני
עוד כמה שניות ואני בכיכר
הם כבר כ 150 מטרים מאחור
אין שום סיבה להתעכב



מתחיל את השוט האחרון
שיחרור בעליה
לא מצב שיגרתי
הטמפרטורה ירדה והיא כבר רק 24 מעלות
נע בקצב שלי
לאט לאט ובכיף
הרוח במורד מקררת אותי
לוקח בקבוק מוטריב מעט את הראש
לא כי חם לי אלא פשוט כי זה כיף
בכיכר פונה אל הישוב  ומסיים רכיבת אימון תענוג אמיתי
מבט על הקובץ שירד מהגרמין לסלולארי
זה נראה כמו גל שן משור אמיתי ( כמעט )

חיוך של אושר

חיוך ששמור רק למכורים בלבד
אלו שנהנים מעצם הרכיבה , מכל סיבוב פדלים , מכל מטר טיפוס או מטר ירידה
אלו שמחפשים את הדבר המיוחד הזה שנקרא רכיבת כביש



וקצת אבל רק קצת נתונים

32 קילומטרים
87 דקות
401 מטרים גובה מצטבר 

שרון :-)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה