יום שבת, 26 בדצמבר 2015

לסיים את השנה הכי טוב שאפשר

2015 עומדת להסתיים
שנה נהדרת מהרבה בחינות ברמה אישית

בתחום הרכיבות , כן אבל חסר היה לי משהו
רכיבה אחת שתהיה גדולה יותר מכל השאר
שתשאיר איזה שהוא חותם של משהו גדול


בחינה של תחזית מזג האוויר הבטיחה יום ללא גשם ועם טמפרטורות סבירות
את תחזית הרוחות , לא הצלחתי לנתח

ביום ששי אחה"צ עברת על כל הציוד
ה Basso Diamante עברו טיפול יסודי
ווידאתי שיש מספיק פנימיות בתיק האוכף

בחרתי ב Bib הנוח ביותר שיש לי
וחולצת רכיבה ירוקה עם כיתוב Ireland ועלה תלתן

שבת בבוקר
מתארגן
עובר על הציוד שוב
פתק בהצלחה - ברכה מכל הלב , מחכה לי בתיק הציוד

אספרסו קצר וקדימה לדרך
לא לשכוח חיבוקים לשגב ואהוד שהתעוררו זה מכבר

6:20
לוחץ Start בגרמין ונכנס לתנועה
משום מה אין לי נתוני דופק
מתחיל חימום מתגלגל

לאט לאט בונה קצב
בטייסים החימום הסתיים
יש רוח אף קלה , לא מקשה אבל גם לא תורמת דבר
קצת אחרי נתב"ג , עוצר לצלם זריחה
ממשיך הלאה
מבט על הגרמין , כבר יש נתוני דופק אבל הם נראים הזויים למדי
גבוהיים מידי
במיוחד לאור העובדה שאני ממש משייט ולא עושה שום מאמץ מעבר לדרוש
ברמלוד פונה שמאלה
רולינג הילס רגוע לכיוון נחשון
רכבתי בקטע הכביש הזה עשרות פעמים
ואני תמיד אוהב אותו
משייט לי בכיף
מחשבות על ההמשך
לשמור אנרגיה , לא לצאת מאיזור הנוחות
לקראת כרמי יוסף , מעלה הילוך
השרירים חמים והעליות הקצרות מתאימות לי בול
הרוח ממשיכה להיות רוח אף ( שמתחזקת קלות )
אחרי יער המגינים יש ירידה שאני אוהב
האספלט לא אידאלי היום , יש עבודות סלילה מחדש בחלק מהקטע הזה
והתוצאה היא שרצוי להיזהר יותר ולא לנצל את כל פוטנציאל המהירות האפשרי של הדיאמנטה 
בנחשון פונה ימינה ומתארגן לעצירה קצרה בטל שחר
מראש בחרתי בעצירה הזו
התחנה נעימה 
וחוצמזה , המקטע הבא יהיה ארוך מאד ומילוי המיים הבא צפוי להיות  הרבה אחרי חצי המרחק 

עוצר בתחנה
אלי ידידי מחכה לי שם
לוקח לי שני קרואסוני שוקולד , אחד אוכל ואחד לכיס האחורי
ממלא בקבוק מיים 

8:05
מקליקים ויוצאים
כביש 3 משעמם כרגיל 
למרות שכבר למדתי להתידד עימו , עדיין זה לא הכביש האהוב עלי
הרוח היא רוח גבית עם רכיב צד קל 
שני רוכבים באדום צהוב עוקפים אותנו
אני בלבטים האם להשאר עם הווסט או לא

באגדתא פונים שמאלה
אני יוצא חזק למדי אחרי הפניה ומוצא את עצמי לבד
2 ק"מ בערך ואלי סוגר עלי
כביש 383 , צר מפותל עם רוח צד נעימה 
הדופק שלי נוסק מעלה , כלומר הגרמין מראה נתון ששוב נראה לא קשור לשום דבר
מקפיד לא להשתולל
קצת אחרי גפן , הצמיג הקדמי נראה בוהק מידי
שמן ? לא זו פשוט שכבת טל שעלתה מן האפסלט
אחרי חצי ק"מ הצמיג מתייבש
הריטואל הזה חוזר עוד פעמיים או 3 בהמשך
הגבעות מתחדדות מעליה לעליה
כל פעם קצת יותר קשה
אני עדיין שומר על איזור הנוחות
מתעלם מנתוני הדופק ההזויים
כמה דבוקות חולפות ממול
מזהה את F4c ואת החברה של קובי קורן
חושב שגם ראיתי את Igp ומזהה בוודאות את ניב ליבנר שמשייט על הבינאקי

9:20 

עזקה
ימינה לכיוון צומת האלה - כביש 38
הכביש מטפס אט אט
שיפועים של 5 אחוז לערך
עליות של כמה מאות מטרים ואחריהן מיני ירידה או קטע מישורי
אחת ועוד אחת ועוד אחת
בעליות אני מנצל  את הטכניקה שלמדתי בסדנא של נמרוד דובינסקי ועובר לעמידה ( לפחות בחלקים הקשים )
זה עובד נהדר
בירידות אני מעדיף לתת לאלי לרוץ קדימה , הוא אוהב את הירידות ואני קצת פחות
הנוף מהמם , אין דרך אחרת להגדיר את זה
ירוק ועוד יורק
והכל נפרש תחתיינו
אפשר להתמכר לזה 
בעצם רצוי להתמכר לזה

10:00
צומת נחושה 

כביש 35
העליות הופכות לקצרות יותר ותלולות יותר
פיק קטן ועוד אחד
ואז מגיעה הירידה
מפותלת ומהירה
אלי שואל מתי עוצרים
אני מציין שהתוכנית היא צומת פלוגות
אין לי סיבה לעצור קודם לכן
אנו חולפים את המחלף של כביש 6
הנוף הופך משעמם למדי
נוף של איזור תעשיה / סוג של עירוני
נשארו עוד כמה ק"מ לעצירה בפלוגות
השוליים מאפשרים לרכוב וגם לשוחח
ואנו מנהלים שיחה על שטויות שונות

10:40
הגרמין מראה 96 ק"מ
פונים ימינה בצומת פלוגות
הפסקתת אוכל
לוקח לי אספרסו קצר
כריך גדול 
ממלא מיים
וכדי למנוע התכווציות , מוסיף כדור מלח
רוכב נכנס לתחנה
Basso בורוד 
מיד מזהה את מוטי , חברי משכבר הימים
חיבוק גדול
כמה מילים על המסלול שלו / שלי
הוא מצלם אותנו

אחרי כ 20 דקות , של הפסקה , מקליקים ויוצאים
שני רוכבים מאחוריינו , מבקשים לעקוף
אלי מזהה אותם כשנים שעקפו אותנו מוקדם  יותר על כביש 3
הם מהירים מאיתנו וממשיכים בשלהם
קצת אחרי קוממיות אני נכנס ל Zone
הקצב שלי עולה , אני מרגיש נהדר

משייט לי בכיף
שקוע טוטאלית ברכיבה
יודא היכן אני נמצא בכל זמן נתון
אין מחשבות , הכל ריק
רק הרגליים מסתובבות 
אני לא ממש מתיחס לרוח הצד שמקשה מעט , זה  לא מעניין אותי 
במסמיה אני שם לב שאני לבד
מבט לאחור , לא רואה את אלי 
אני יודע שאם היה משהו בעייתי הוא כבר היה מתקשר ולכן ממשיך בשלי
פונה ימינה לכביש 3
הרוח היא רוח צד , רכיב צפוני 
הקצב נשמר אחיד
לא מנסה ללחוץ , פשוט לשייט
בנקודה מסוימת אני מעלה קצת קצב אבל רוח הצד יוצרת נידנוד בכידון ואני מוריד מעט , לא שווה את הסיכון
הכביש מטפס בצורה כמו לא מורגשת
אבל היא כן , למען האמת היא דיי מקשה 
לקראת טל שחר אני מריח משבר בדרך
יודע שנשארו לי רק עוד 3 ק"מ עד נחשון
ומחליט להתעלם ולא לשנות תוכניות

12:20
עוצר בנחשון
128 ק"מ ברגליים
אפסרסו קצר , סופגניה קטנה ( על חשבון הבית )
בקבוק מיים מלא
הגיע הזמן להוריד את הווסט ואת שרוולי הידיים
מורח קרם שיזוף על הפנים והזורועת
דקה של עונג עם האספרסו
תמונה וקדימה  
עוד 35 ק"מ ועליה אחת שאני ממש אוהב

רוח צפונית שמתחילה להתחזק
מטפס לאט ובכיף ליער המגינים
רוכב אחד ממול מניד ראש לשלום , מחזיר בניפוף יד מהיר 
משלים את הטיפוס בעמידה , דיי בקלות יש לציין , אם כי בקצב איטי למדי
הרגליים לא מרגישות עייפות במיוחד
הרוח הצפונית לעומת זאת מקשה , אפילו מקשה מאד
למרות הרוח , הירידות לכיוון רמלוד חולפות בכיף 
פונה ימינה ועולה על כביש 40
נשארו עוד 21 ק"מ ואני מרגיש רענן למדי
אין סימני עייפות 
משייט לי בכיף עד פתח תקווה
ליד הבית אני מוריד קצב
לוקח נשימה עמוקה ומניף יד באוויר
היה פשוט טוב
עוצר 
שניה לפני כיבוי הגרמין אני מצלם אותו
ולא שוכח את הסטם עם פיתקית הניווט


הסתיימה לה עוד רכיבה של 100 מייל +
רכיבה שמהמווה מבחינתי בחינת יכולת לקראת רכיבת 200 שתבוצע בעוד חודשיים בערך
ולאור ההתנהלות ורמת הביצוע
אני בהחלט מוכן לאתגר 

ולפני סיום , רשימת תודות קטנה:

נורית , יקירית - תודה על הפירגון , תודה על זה שאת סובלת את שיגעונות שלי 
אני בטוח שאת דואגת לי ומעריך זאת מאד

לאהוד ושגב , שני ילדי החמודים , כיף לי לקום ולצאת לרכיבה כזו , אחרי שקיבלתי חיבוקים משניכם
כיף לחזור הבייתה ולראות את שניכם מחכים לי 


לאלי , חברי , תודה על הליווי בחלק הקשה של הרכיבה היום 

לירון , ידידי , תודה על עצם זה שהחזרת אותי לרכוב על אופני כביש
החיים בלי זה היו שונים לגמרי 

שרון :-)

נ"ב
לחובבי הנתונים
163 ק"מ
7 שעות ו 40 ברוטו
6 שעות ו 51 דקות נטו
1121 מטרים גובה מצטבר
6 בקבוקי מיים + איזוטוני
1 קרואסון שוקולד שטייל על הגב שלי 126 ק"מ והגיע לפתח תקווה
דופק ממוצע - לא רלוונטי , הנתונים היו הזויים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה