יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

טכניקה - התרשמות אישית מסדנאת טכניקת רכיבה באופני כביש

מודעה קטנה בפייסבוק תפסה את עיני
סדנאת רכיבה טכנית באופני כביש


מחשבות
מה לי ולזה
אני רוכב אופניים מגיל 7
עליתי על אופני כביש בגיל 13
רכבתי לא מעט שטח

ובשנים האחרונות אני רוכב מידי שנה כ 8000 ק"מ ויותר 

שיחה קצרה עם נורית שינתה את כיוון המחשבה שלי
בעצם למה לא
אולי דווקא בגלל הוותק שלי כרוכב
זו הזדמנות טובה ללמוד דברים שלא ידעתי / שכחתי

נכנסתי לאתר איגוד האופניים
בציעתי רישום
ולמחרת קיבלתי מייל אישור מטל

בשבת בבוקר יצאתי לרכיבת בוקר קצרה יחסית
לשמור קצת רגליים וגם כדי לצאת עם המשפחה לטייל

שבת ב 14:30 , מחנה את בחניון ליד איצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף
מוציא את ה Basso ומתארגן
רוכבים מתאספים סביב

עמדת הרשמה קטנה
משלימים רישום 
משלם בשמחה 40 שקלים 
יש קלמנטינות טריות כיבוד ומיים על חשבון הבית
חבורת רוכבים שנראית לא קשורה
צעירים ומבוגרים
גברים ונשים
אופניים מכל קצוות הקשת של עולם הכביש מאופני פלדה של Mbk ועד פאר היצירה הקרבונית בצבעי הטריקולורי
( וגם אחד עם אופני שטח )

נמרוד דובינסקי מציג את עצמו בכמה מילים 
יובל מרדכי הוא העוזר שלו , בחור צעיר עם חיוך נעים
הם ממעטים בדיבור
באנו לרכוב ולא לדבר

בדיקה טכנית קצרה , אין וויתורים על בטיחות
וקדימה לנוע
מתחילים בהדגמה של תרגיל בלימה לקו מטרה
ואחרי ההדגמה , קדימה , צאו לדרך
הקפה קצרה ובלימה מדויקת ככל האפשר
תרגיל נהדר
2 ניסינות ואני מבין שכל מה שאני חושב על איך שאני בולם שגוי
תמיד חשבתי שאני בולם יותר מידי עם האחורי
ובפועל אני כנראה משתמש בקדמי בעיקר
נמרוד מעיר לי הערה קטנה ואחרי עוד 3 ניסיונות הדיוק משתפר פלאים ( טוב יש עוד הרבה מה ללמוד )

עוצרים לרגע , יובל מדגים רכיבה בעמידה
תרגיל שנראה כמו הרכיבה הכי לא יעילה שאני מכיר 
נמרוד מסביר שזה הבסיס לכל מה שנלמד היום
אף אחד מהנוכחים לא אומר מילה
עוד הדגמה וכולם יוצאים לבצע
בהתחלה זה נראה מוזר
אנו מקיפים מלבן קטן התרגיל מרגיש מפחיד למדי 
האופניים נעות מצד לצד
ולא קל לעשות את זה בלי להתבלבל
נמרוד ויובל תופסים עמדות ומעירים / מתקנים 
בלי שחצנות , אלא תכלס 
נסה כך או בצע את זה אחרת
בנקודה מסוימת אני מרגיש שאני לא ממש מבין מה אני עושה
חושב לעצור ולרגע ולסדר את המחשבות ............ 
אחרי דקה והערה קטנה זה מרגיש שונה לגמרי 

בסיום הסט עוברים לתרגיל הבא
הפעם מוסיפים גם את הפניה כאלמנט 
אחרי עוד כמה ניסיונות אני מתחיל להבין מה אני צריך לעשות בדיווש
זה כבר פחות מפחיד והתנועה לצדדים הופכת טבעית יותר

עוצרים לרגע לשיחרור שרירים קליל
זה חשוב , צורת הרכיבה הזו כוללת שרירים שאנו לא רגילים להפעיל
לא ברגליים ובעיקר לא בידיים / כתפיים
עכשיו עוברים לתרגיל חדש
מבט , להתסכל לאן אני רוצה להגיע ולא למקום בו הגלגל יהיה בעוד כמה שניות
זה משנה עוד יותר את צורת העבודה שלי
בנוקדה זו אני סוף סוף מרגיש שאני מבין את טכניקת הדיווש בעמידה
וגם הפניות מרגישות טוב יותר
לפחות קצת

שוב עוצרים לשיחרור 
נמרוד יוצא לנו סלאלום בין חצאי כדורי טניס
ומיד מדגים את צורת הרכיבה תוך כדי הסבר קצר
הסלאלום אינו פשוט
ודורש הרבה ריכוז
בהתחלה אני ממש לא מצליח 
הרגליים מתבלבלות ובמקום לתוך הפניה אני מטה החוצה 
רוכב שנמצא לפני מאט אותי ולא מאפשר לי להתרכז בקו הנכון
יובל מזהה שמשהו לא עובד ומנסה לפקס אותי
אחרי תפיסת מרחק מאותו רוכב , זה מתחיל לעבוד טוב יותר
בסיבוב האחרון אני מצליח לבצע את כל הסלאלום בעמידה 

שוב עצירה קטנה להסבר
עכשיו תעברו לרכיבה בשיבה
ושוב אותו סלאלום
אלא שהפעם העברת המשקל שונה לגמרי
היא נעשית בישיבה וזה קשה יותר
הסלאלום צפוף ודורש הרבה עבודה מפלג הגוף העליון
אחרי כמה וכמה ניסיונות , זה הולך
בסוף היום אני מצליח להכניס 3 סלאלומים תקינים ( בערך )

נימרוד מסיים את היום בשיחת סיכום קצרה
הסבר על איך להתקדם באופן עצמאי 
מה לעשות ובעיקר תזכורת שהדרך הכי טובה ללמוד את הטכניקה היא ליישם אותה

החבורה עומדת לעוד כמה דקות
אומר תודה לנמרוד ויובל שנתנו הדרכה מאלפת
תודה גם לאיגוד האופניים שמצעי הדרכה שכזו בעלות מצחיקה של 40 שקלים - שווה כל שקל והרבה יותר מזה

שרון :-)



נ"ב
הבוקר רכבתי בראש ציפור
ובזכות חלק מן הסדנא הצלחתי להעלות מהירות משמעותית בפניות
לא דבר של מה בכך 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה