יום שבת, 14 בנובמבר 2015

להתחיל מחדש

לכל רכיבה יש את הקצב שלה ואת הזמן שלה

את הרכיבה הזו תיכננתי לרכוב כבר לפני 4 שבועות
ידעתי שעלי להניע את עצמי מרכיבות הקיץ המוגבלות בזמן
לרכיבות ארוכות יותר 
בשנה שעברה שונו התוכניות ולא הצלחתי לפנות זמן לארוכות
השנה זה לא המצב
ואין לי כוונה לוותר
וכדי להצליח בארוכות ממש , רציתי לעשות ניסוי כלים
לבדוק מה אני שווה ואיך אני מתנהל

מכל מיני סיבות היא זזה , כל פעם שבוע נוסף ..........
המסלול גם הוא השתנה כמה פעמים
ובסופו של דבר נקבע מסלול קליל אבל לא ממש קל

127 ק"מ עם 700 מטרים גובה מצטבר

הDiamnte הוכנו
הילכוים גלגלים בלמים , צמיגים , כיוונים

ביום ששי בבוקר הייתי באימון כושר אצל המאסטר - עינב גטריידה
האימון היה יעילי ולא קשה מידי

וכלל גם תובנה חשובה לעצם הרכיבה
את ההתנהלות אני קובע

ב 6:00 התחלתי לנוע
יצאתי במסלול הרגיל שלי
מהבית לכיוון צומת סירקין ומשם לכיוון רמלוד 
חימום רגוע מאד
הרוח שונה מאד מהתחזית , שבמקום המיזרחית הצפויה , יש צפונית ממש קלילה
לא עוזרת אבל גם לא מפריעה 
המחשבות חיוביות מאד , יכול להיות שלא אצטרך להתמודד עם המיזרחית הצפויה היום ?

קצת לפני צומת הטייסים , עוצר לצלם את הזריחה
וקדימה להמשיך
הדופק במקום המוגדר 
כלומר , היכן שאני רציתי אותו
הקצב מעט מהיר מהמתוכנן , ממש מעט 
זה בסדר גמור , זה להרוויח דקות שאזדקק להן מאוחר יותר
ברמלוד שמאלה , אין שום דבר מיוחד
יש רוכבים אם כי הרבה פחות מהצפוי
אין גם רוח משמעותית
הקצב מדויק , כאילו כתבתי את התוכנית על דף נייר
הטמפרוטרה נעימה
והבחירה לצאת בחליפת רכיבה + ביסלר ושרוולי ידיים מתגלה כנכונה
לקראת יער המגינים אני משחק תופסת על רוכב על Allez אדומות
הרוח מתחילה להיות מורגשת , רוח מערבית של בערך 10 קמ"ש

מקשה מעט על הירידה לכיוון נחשון

עוצר לרגע ומוריד את שרוולי הידיים
.כביש 3 בקצב סביר למדי מול רוח מערבית לא ממש חזקה
אחד מקטעי הריכבה היותר משעממים 
15 ק"מ של מישור עם כמה עיקולים קטנים 
בסוף המקטע אני מביט על הגרמין 49 וחצי ק"מ , שעתיים ו 7 דקות
מרוצה מאד , חושב העם לעצור במסמיה ומחליט שלא 
נראה שיש לי מספיק מיים עד לנקודת הסיבוב
מחשבות האם באמת יש מספיק או לא , מחליט לעצור בקסטינה 
המוכר בתחנה מאד לא סימפטי
אין גם מבחר כריכים נורמלי , שלא לדבר על קרואסונים שאין בכלל 
מזמין לי אספרסו קצר ולוקח כריך קטן
המוכר ממלא לי מיים באי רצון בולט 
את הכריך אני אוכל מחוץ לחנות
מחליט למרוח קרם שיזוף
השמש מתחילה להיות חזקה ולא בא לי לצאת כמו עגבניה 
 שולח הודעות הבייתה וקדימה , חזור לתנועה

כביש 40 , שקט מאד , מעט תנועה
היעד שלי הוא צומת קוממיות , שם אסוב על עקבותי
הרוח מתחילה להשתנות אבל קשה להבין את הכיוון
יש באמפ קטן ולאחריו ירידה מתונה ונעימה
בקוממיות אני מסתובב ומתחיל לחזור
מחליף בקבוקים ולוקח לגימה
למיים יש טעם של איכסה
משהו מזוויע אבל ברמות קיצוניות - עודף כלור קיצוני
מחליט לשנות מעט תוכניות ולעצור לקצרה במסמיה , בתחנה של דלק
עז אד אני לוקח רק לגימות בודדות מהבקבוק , זה קטע לא ממש ארוך ובכל זאת חשוב לשתות
עוצר במסמיה 
הגרמין מראה77 ק"מ ב 3 וחצי שעות בדיוק
עוצר בזריזות
ממלא את שני הבקבוקים ומחליט לא לשים בהם איזוטוני כרגע
לוקח כדור מלח 
ואוכל קרואסון שוקלד , את השני אני משאיר מאחור לעצירה הבאה
העצירה הזו מהירה מאד , 7 דקות כולל הכל


עולה על כביש 3 לכיוון נחשון
רוח מזרחית חזקה מקדמת את פני
רוח מהסוג שלא משנה מה תעשה , אתה כבר תרגיש אותה
בראש עוברת לי השורה You can ride , But you can't Hide
וזה בדיוק כך
15 ק"מ איטיים וקשים 

45 דקות של סבל 
כן , עכשיו זה סבל אין לזה הגדרה אחרת
זה איטי זה מתיש ואי אפשר לצאת מהלולאה הזו
האנדרטה של שלום גרוס ויצחק סימון היא תזכורת לזהירות
עוד טיפה והתחנה של טל שחר מעט אחריה
חולף את התחנה , בודק את מצב המיים , יש לי מספיק כרגע
בטרמפיאדה בנחשון אני עוצר

מוריד את הביסלר ודוחף לכיס האחורי 
הודעות הבייתה , קרואסון וקדימה
נשאר עוד טיפוס אחד משמעותי יחסית  ואחריו הכל מגמת ירידה

הרוח מקבלת רכיב דרומי קל 
כשאני יוצא מתחילה הדבוקה של Icc לעקוף אותי
תחילה המהירים ואחריהם הנגררים מאחור

דבוקה גדולה יחסית , יש לא מעט רוכבים שאני מכיר
מישהו שואל אם אני רוצה כוס בירה
אחר רק מוודא שזה אני

איציק , נותן דחיפה קלה לאחת הרוכבות
אני בשלי , רגוע 
נהנה מהחסימה לרוח שהם נותנים לי 
אחרי הטיפוס אני מאט קצת
Icc ממשיכים קדימה ואני בשלי
לאט לאט
לא ממהר 
התנהלות נכונה  , זה שם המשחק
שום דבר לא כואב , הקצב עולה קצת
משהו בנעל שמאל מציק , מניע את הרגל מעט וזה מסתדר
ברמלוד פונה ימינה נע בצורה שקולה
נהנה מהרוח שמעט דוחפת
באלעל עוצר בתחנה וממלא לי עוד בקבוק מיים , שיהיה , שלא יחסר
ושוב בתנועה

קצת אחרי הטייסים הגרמין מראה 120 ק"מ
הזמן 5 שעות ו 43 דקות
בדיוק כמו שרציתי
מכאן עד הבית זה שיחרור רגוע

מגיע הבייתה

משחרר קליטים ועוצר 
המרחק : 127 ק"מ
הזמן 6 שעות בדיוק ( עגול לגמרי , גם בשניות )
זמן נטו 5 שעות ו 23 דקות
גובה מצטבר 701 מטרים

זהו , הורדתי את הקוף מהגב
עכשיו אפשר לתכנן את הארוכה הבאה

שרון :-)

 
 


 
 


2 תגובות:

  1. יופי של סיכום..אתה כבר מתקרב לינואר לברווט הראשון שתעבור.כדרך אגב הצילום של המשאית כאן היה תלוי בחדר שלי בנערותי...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אודי
      אני אכן מכוון לברווט הזה ( תלוי מסלול )
      כמו כן אני ממכוון לבצע רכיבה נוספת
      סדר גורדל של 160 ק"מ
      האיזור יהיה אותו איזור
      אולי אחזור למלול האהוב עלי שכולל את חלץ
      אולי אצא לכיוון בית גוברין
      משעמם זה לא יהיה

      ולגבי המשאית
      הסרט הזה ........... יש בו משהו שגורם לאנשים לנוע קדימה
      גם לי :-)

      מחק